Què puc fer amb els textos que la tutora em torna corregits?
Tant si estudies una llengua en una classe i amb un professor com si ho fas a distància, de tant en tant el tutor et fa arribar els textos que vas escriure amb tanta cura amb tot de colors, comentaris i correccions. El més immediat és mirar quantes petges del professor hi trobes: com més n'hi hagi, pitjor ha anat? Potser sí, però pensa un moment: de què serveix desar aquell text a la carpeta o a l'ordinador? De res en absolut. En canvi, si treus profit de les correccions és segur que en el proper text ho faràs més bé (es tracta d'això, oi?)
Per començar, repassa amb atenció els errors que has comès i assegura't que entens el perquè de les correccions. Els comentaris del professor t'hi poden ajudar. Si encara et queden alguns dubtes, pots buscar-los a les eines de consulta. Després, elabora una graella com la següent amb tots els errors:
Error |
Solució |
Per què? |
Aquesta no es la solució |
Aquesta no és la solució |
El verb és sempre porta accent. Es, sense accent, és un pronom (Es dutxa a les 7 h) |
Em va oferir les postres, però no vaig voler |
Em va oferir les postres, però no les vaig voler |
Sempre vull alguna cosa (el complement directe). Com que el complement directe ja és explícit a la frase anterior, a la segona frase hem d'utilitzar el pronom corresponent. Les postres és un complement directe determinat; per tant, hi correspon el pronom les. |
És important que el perquè sigui una explicació clara per a tu, que et serveixi realment per entendre l'error.
Aquesta activitat és molt útil per millorar, perquè, d'una banda, et permet centrar-te en els teus propis errors i, de l'altra, si pots explicar el perquè d'un error, és molt difícil que el tornis a cometre.
Prova-ho!